2-3 april, 2025
Kistamässan

Vanliga frågor

FAQ för utställare

Svaren på de vanligaste frågorna kan du hitta nedan.

förberedelser

Innan ditt deltagande

Advanced Engineering Stockholm har ett samarbete med Scandic Victoria Tower som ligger i samma byggnad som mässan. 

Länk till bokning av hotellrum med rabattkod finner ni i MyEasyfairs.

Vart hittar jag mer detaljerad information?

Mer information om höjdbyggnation, marknadsföringsmaterial och mycket mer hittar du i webbportalen MyEasyfairs

Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, så här går du till väga: 

  • Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
  • Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
  • Klicka på den mässa du ställer ut på
  • Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”.
  • Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
  • Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
  • Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.

Generell information

Kul att du är intresserad av att tala på Advanced Engineering. Vänligen kontakta Vincent Lind för att diskutera närmare kring vilket ämne och upplägg ni är intresserade av.

Vincent Lind

+46 (0)76 1057218

vincent.lind@easyfairs.com

Inflytt; Tisdag 1/4, kl.8-20

Utflytt; Torsdag 4/4 kl. 16.30 – 22.00

Med några enkla knep kan ni som utställare maximera ert deltagande. Här kommer en kort checklista:

  • Uppdatera er profil i My Easyfairs
  • Sprid er medverkan i era kanaler och bjud in era egna kunder med er personliga länk som ni finner inne på My Easyfairs. 
  • Lägg tid och engagemang på er monter så den ser visuellt attraktiv ut för besökare. Ett tips är även att attrahera besökarna med någon form av aktivitet som exempelvis en tävling eller genom att bjuda på något gott.
  • Ha rätt personer på plats. Välj ut era mest engagerade och kunniga personer att ha i montern.
  • Engagera er monterpersonal. Ha tillräckligt med personal och planera tid för raster samt lunch.
  • Använd både Visit Connect och Smart Badge-läsaren aktivt under mässan.
  • Glöm inte följa upp efter mässan! Leads finner du inne på My Easyfairs och inne på Visit Connect-portalen.

Kort och gott, förbered er väl för att bli bäst!

Under ditt deltagande

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

Monterbeställningar sköter ni enklast via vår partner KMS  Se shop här!

Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta Workman via: monterservice@workman.se

Avgift alla dagar 00-24.

Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr. Inga kontanter.

To do’s

Efter ditt deltagande

Smart Badge-läsaren:
Ni hittar alla besökare som touchat er läsare inne på My Easyfairs efter mässan under “se resultat” och “ladda ner leads”.

Visit Connect:
De Smart Badges ni skannat med Visit Connect finns i ert Visit Connect-konto.

Vi som arrangörer skickar ut enkäter till alla som stått i er monter där ni får möjligheten att utvärdera mässan som gått. Er åsikt är otroligt viktig för oss då vi ständigt vill utvecklas och möta era förväntningar. Stort tack på förhand för ni tar er tiden för att besvara dessa.

Under mässan har ni som företag haft möjlighet att prata med någon av våra säljare för att boka en monterplats till kommande mässor. Glöm inte bort att boka er monter och hålla koll på orderbekräftelsen som kommer till kontaktpersonens mejl

Vår utställarportal

MyEasyfairs

MyEasyfairs är navet i ditt deltagande på mässan. Här lägger ni upp information om ert företag, er logga, de produkter ni visar upp på mässan, registrerar monterpersonal samt tar del av viktig information inför mässan. MyEasyfairs är ansluten till mässans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att hålla profilen uppdaterad. Besökarna planerar sitt besök utifrån utställarlistan.

Ett digitalt vistkort

Smart Badge

Smart Badge – Ett digitalt visitkort!

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er montervägg för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutad mässdag.

Smart badge – från besökare till kvalificerad lead!
Om du som utställare har ett Easy GoLeads, Easy GoPlus eller Easy Go Preminum paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Visit Connect

För dig med GoLeads, GoPlus och GoPremium. Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna som besöker din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Behöver du monterservice?

Vår partner Workman Event hjälper dig med alla praktiska och tekniska frågor om din monter samt beställningar till den.